Vacature: voorzitter

• Informatiepagina
  • Vacature: voorzitter

De Dorpsraad Lonneker is op zoek naar een nieuwe voorzitter
Vanaf 1 januari 2025 zijn wij op zoek naar een nieuwe voorzitter. Als voorzitter geef je leiding aan de Dorpsraad en samen met de dorpsraadleden zet je je in voor het (algemene) belang van Lonneker(naren). Je bent het eerste aanspreekpunt voor externe partijen, het gezicht van de Dorpsraad binnen Lonneker. Je representeert de Dorpsraad bij belangrijke jubilea van verenigingen, het afscheid van belangrijke personen, de dodenherdenking, de nieuwjaarsreceptie en natuurlijk bij de uitreiking van de Droadneagel. Daarnaast breng je de Dorpsraad en Lonneker onder de aandacht binnen de gemeente Enschede door te lobbyen, te netwerken en relevante bijeenkomsten bij te wonen.

Naast dat je persoonlijke binding hebt met Lonneker, woon je ook in het werkgebied van de Dorpsraad. De voorkeur, gezien de huidige samenstelling van de Dorpsraad, gaat uit naar iemand van middelbare leeftijd, met de gouden combinatie van levenswijsheid en een jonge geest. Omdat gesprekken en werkzaamheden (afhankelijk van samenwerkende partijen) zowel overdag als ‘s avonds plaats kunnen hebben is het wenselijk dat je je tijd flexibel kunt indelen.

Kort profiel
Je beschikt aantoonbaar over bestuurlijke kwaliteiten. Je hebt een netwerk en/of bent in staat een netwerk op te bouwen en te onderhouden in de gemeentelijke politiek, met belanghebbende verenigingen, stichtingen en ondernemers in Lonneker. Je bent neutraal en richt je op het algemeen belang en de leefbaarheid van Lonneker, waarbij je individuele belangen meeweegt.

Verdere informatie
Dit alles doe je samen met tien ervaren bestuursleden met elk een eigen verantwoordelijkheidsgebied (functie of portefeuille, zie dorpsblad).  Zie voor meer info over de functie en de Dorpsraad de statuten en het huishoudelijk reglement hier op onze website. Ook het financieel jaarverslag en sociaal (algemeen) jaarverslag over 2023 geeft een goed beeld van wat afgelopen jaar aan de orde is geweest. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Thijs Melief, penningmeester, 06-51088332 of Cis van Lochem, secretaris, 06-13963566, of mail naar info@dorpsraadlonneker.nl. Indien gewenst plannen we vrijblijvend een oriënterend gesprek met enkele leden om al je vragen te beantwoorden.

Mocht je iemand kennen die volgens jou geschikt is voor deze functie, dan hopen we dat je deze oproep bij diegene onder de aandacht wilt brengen en ons met elkaar in contact brengt.